donderdag 29 november 2012

Moderne kerst....

De kerstdagen staan weer bijna voor de deur.... hoogste tijd voor zelfgemaakte kerstkaarten!

Op het blog van DCL zag ik een leuke uitdaging voorbijkomen: maak kerstkaarten met dessinpapier, echter geen kerst- of winter dessinpapier!

Aan de slag dan maar...
Met wat restjes dessinpapier een moderne kerstboom gemaakt met hier en daar een stempel :)





 
 
 


Dessinpapier: Les Editions Infocrea en 4heures37
Stempels: eigen voorraad
Ponsen: eigen voorraad

Zo zie je maar weer... ook zonder toepasselijk dessinpapier is het mogelijk om kerstkaarten te maken (al blijft het natuurlijk wel leuk om zo'n kerst/winter paperpad te kopen :)


Op 20 december ga ik een kerstworkshop verzorgen op de lokale basisschool. Samen met de leerlingen maak ik dan een "treatbag" (hierin een lekkere verrassing!)
Voor deze treatbags heb ik enkele restjes kerstpapier (Cosmo Cricket) van vorig jaar gebruikt.
Aan de achterzijde een glassine zakje.




Zelf geef ik graag workshops aan/voor kinderen. De lieve en spontane reacties maken het de moeite waard!

2 opmerkingen:

  1. Nou Petra, je weet zo langzamerhand wel hoe ik over Kerst en alles wat daarbij hoort denk ;-) Maar zo'n Kerstkaartje wil ik wel in de bus krijgen hoor! Superleuk, die vrolijke kleurtjes en die 'nieuwerwetse' kerstbomen!!
    Ik heb nog zóveel restjes papier liggen. Zal ik dan tòch maar....??

    XXXJenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra,
    Wat een leuke kaartjes weer. En wat een gaaf idee!!!!! Ook leuk om zo een hele stapel te maken en doordat het allemaal restjes zijn, zijn ze ook allemaal anders.
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen