vrijdag 11 mei 2012

Moederdag boeketje

Zondag is het weer Moederdag en mocht je nog geen cadeautje hebben, dan is dit 'boeketje' misschien een ideetje. 

Maak wat bloemen van je favoriete papier (in dit geval Color Conspiracy), zet ze op stukjes ijzerdraad, plak Washi Tape op wit cardstock en knip er blaadjes uit, werk af met knoopjes e.d en klaar is je boeketje!

Het vaasje maak je van een wooden spool die je in een bijpassende kleur verft met acryl verf. Ik heb eerst gesso gebruikt en daarna heb ik er blauwe acrylverf overheen gedaan. Voordat de verf droog was, heb ik met een oude handdoek (heb ik altijd bij de hand om m'n vieze vingers en stempels e.d aan schoon te vegen) op sommige plekken de blauwe kleur verwijderd zodat het wit van de gesso weer zichtbaar werd. Wikkel er daarna een stukje dessinpapier omheen, plak er een hartje op met een bijpassende tekst en je Moederdagcadeautje is compleet!
Ik heb het daarna op een cirkel van grijsboard geplakt met daar overheen een doilie. 

Natuurlijk is het niet alleen leuk voor Moederdag maar ook voor allerlei andere dagen waarop je iemand
een cadeautje geeft!

Veel plezier met het maken èn met Moederdag!

XXXJenneke

7 opmerkingen:

  1. wat een vrolijk en lief moederdag kadootje!erg leuk met de wooden spool als vaasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk en vrolijk idee Jenneke!
    Stuur maar richting Limburg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk idee!! Echt een gaaf en vrolijk geheel geworden zo! Ga ik onthouden.
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een super leuk boeketje, erg leuk en daar kun je mee aan komen bij moeder lijkt me, of gewoon voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een origineel boeketje!!
    Goed bedacht, ziet er heel fleurig uit!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat leuk zeg...je hebt me meteen op een idee gebracht voor een cadeautje voor de juf. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super boeketje en deze verwelken nooit !

    groetjes,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen