donderdag 26 april 2012

ATC tjes

Stempelen doe ik graag op ATC tjes, het is steeds weer een uitdaging om op zo'n klein stukje papier iets moois te maken.
Een ATC (Artist Trading Card) hoeft maar aan 1 ding te voldoen en dat is het formaat (6,4x8,9 cm), verder mag alles. En het woord zegt het al ATC tjes ruil je met anderen en dat is zo leuk om te doen.
Daarom wil ik jullie vandaag een paar ATC tjes met jullie delen.
Dit ATC tje heb ik gestempeld met de distress stains, ook de ondergrond is gemaakt met de stains. De vlinder is van chipbord en komt uit de collectie van Tim Holtz. Hij is bewerkt met crakcle paint rock candy en na het drogen gekleurd met de distress stains.
Deze ondergrond is gemaakt met washi tape, ik heb 2 rolletjes gebruikt met een witte ondergrond en daarna heb ik de tape gekleurd met alcoholinkt. Deze inkt pakt goed op een gladde ondergrond. De tag is weer uit de collectie van Tim Holtz en die heb ik op glanspapier gestanst. Ook hier is de ondergrond bewerkt met alcoholinkt en de stempels van Viva zijn gestempeld met archival jet black inkt.
En de laatste ATC die ik jullie wil laten zien heb ik gemaakt met de mooie stempels van Crafty Secrets, ik vind ze zo lief. De ondergrond heb ik bewerkt met witte gesso en hier heb ik een mask bij gebruikt. Goed laten drogen en daarna de kleur gemaakt met jawel, die geweldige distress stains.
Op het forum van Love Scrapping & More organiseren we elke maand een ATC swap. Je maakt dan een aantal kaartjes aan de hand van een thema en die worden geruild met de andere deelnemers. Neem gerust eens een kijkje op het forum en doe gezellig een keer mee.
Ik hoop dat ik jullie geinspireerd heb om eens een ATC tje te maken en let op: het is wel verslavend!
Creatieve groetjes van Alida.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Alida,
    Leuk om zo allerlei technieken op die ATC tjes los te laten maar ik geloof dat ik het maar bij kaartjes maken laat. Soms inspireren al jou techniekjes mij wel. Ik ben nu helemaal verslaafd aan Utee!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Alida, en bij de swap worden de mooiste kaartjes gemaakt en geruild. Niemand maakt zich er zomaar van af dat is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Alida. Vooral de eerste is mijn favoriet. Het zijn gewoon kunstwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het kijken en grappig dat de 1e zo favo is.

    BeantwoordenVerwijderen